SF-24 je třetím vozem nové generace Formule 1, ale narušuje tradici posledních dvou let, počínaje jeho vzhledem. Designérská skupina vedená Enricem Cardilem si dala za cíl dát Charlesovi a Carlosovi vůz, který se snadno řídí a který reaguje předvídatelně, přičemž výchozím bodem byl pozitivní pocit, který měli jezdci v kokpitu během několika posledních závodů loňské sezóny. Cílem je umožnit jim co nejlépe využít potenciál pohonné jednotky v kombinaci s jejich nepochybnými dovednostmi za volantem.
Na první pohled je vůz esteticky velmi odlišný od svých předchůdců a to platí i pro vzhled. Po pozitivním přijetí v Las Vegas v listopadu loňského roku se bílá vrací společně se žlutou – vždy druhou barvou Ferrari – což je evidentní spojení s Modenou, ale také kývnutí na další hlavní závodní aktivity značky Maranello kromě Formule 1, a to mistrovství světa vytrvalostních závodů. Stejně jako v loňském roce mají SF-24 a WEC 499P stejný odstín červené, i letos s matným povrchem vozu Formule 1. Není to poprvé, co se vůz Ferrari Formule 1 objevil ve žluté barvě, i když žluté podélné pruhy nebyly k vidění od roku 1968, zatímco letos je vůbec poprvé spojen s bílou. Na voze je proto méně černé barvy než v předchozích letech, nyní je omezena na podlahu, bočnice, část halo a další malé plochy. Kola jsou červená s dvojitým bílým a žlutým pruhem, přičemž tyto barvy se objevují také na závodních číslech – 16 a 55 – která nadále používají oficiální písmo značky Maranello, Ferrari Sans, tentokrát kurzívou.
SF-24 vyjede na trať poprvé pro účely natáčení, fotografování, marketingu a komunikace, ale samozřejmě těchto prvních několik kilometrů dává týmu šanci provést shakedown a umožnit jezdcům získat první představu o tom, jak se vůz chová na trati, což v posledních týdnech vyhodnotili na simulátoru.
Fred Vasseur, šéf týmu:
„Představit světu poprvé nový vůz je pro mě a jezdce vždy velmi vzrušujícím okamžikem, i když už všichni přemýšlíme o okamžiku, kdy se na trati utkáme s našimi soupeři. Letos musíme začít tam, kde jsme skončili na konci minulé sezóny, kdy jsme byli konzistentně na předních příčkách, s cílem neustále se zlepšovat ve všech oblastech. Čeká nás nejdelší sezóna Formule 1 v historii a Charles, Carlos a já se shodneme na tom, že musíme být citlivější a efektivnější v tom, jak zvládáme závody, dělat odvážná rozhodnutí, abychom dosáhli nejlepšího možného výsledku v každé Grand Prix. Často se říká, že vaši fanoušci vám mohou dát extra výbavu, a to bude určitě pravda v šampionátu, který bude velmi těsný, a my jsme hrdí na to, že víme, že se můžeme spolehnout na naše „tifosi“ z celého světa.“