Vše, co potřebujete vědět o historii Ferrari F1 od roku 1951. Sledujte své oblíbené jezdce Ferrari v průběhu let a oslavujte nejlepší okamžiky.
2023
Jediný jiný tým než Red Bull, který vyhrál závod – Carlos Sainz v Singapuru –, ale jinak frustrující kampaň smíšených úspěchů vede k tomu, že tým těsně prohrál s Mercedesem o P2 v tabulce konstruktérů, a to navzdory šesti pole position a devíti umístěním na stupních vítězů.
2022
Vedoucí závod o titul na začátku sezóny, Charles Leclerc vyhrál dva ze tří úvodních závodů. Kombinace chyb jezdců, problémů se spolehlivostí a chybných strategií je však nakonec přivede na druhé místo za Red Bull. Carlos Sainz zaznamenal první vítězství v kariéře v Silverstone.
2021
Stále nic nenasvědčuje tomu, že by se jednalo o titul, ale díky silnému meziročnímu zlepšení se celkově vzdalují McLarenu na P3 s více než dvojnásobným počtem bodů z roku 2020. Nový přírůstek Carlos Sainz překonává Charlese Leclerca, Španěl získal čtyři stupně vítězů, než to jedno jeho týmového kolegu.
2020
Propadli se k nejhoršímu výkonu za čtyři desetiletí, nevyhráli závod, získali jen tři umístění na stupních vítězů a propadli se na šesté místo v pořadí. Sebastianu Vettelovi bylo brzy sděleno, že jeho smlouva nebude pro rok 2021 obnovena, a je to Charles Leclerc, kdo zajišťuje 98 ze 131 bodů týmu.
2019
Vzorec z posledních let pokračuje, protože se jim nepodařilo vyhrát závod až do srpnové GP Belgie, přestože jsou jasnými favority před sezónou a často mají nejrychlejší auto. Napjatá (a občas drahá) rivalita vede k tomu, že nováček Charles Leclerc překonává svého týmového kolegu, veterána, Sebastiana Vettela, se dvěma vítězstvími oproti tomu čtyřnásobnému šampionovi.
2018
Případ déjà vu, protože Ferrari vyrábí to, co je po většinu roku nejrychlejším balíkem na startovním roštu, a přesto je nějakým způsobem překonáno, překročeno strategie a vyvíjeno úřadujícími šampiony Mercedesy. Sebastian Vettel dodává svých pět vítězství v sezóně – ale také některé poměrně nákladné chyby.
2017
Inovativní vůz posiluje tým a staví je zpět na úroveň mistrů světa Mercedes, alespoň pro první polovinu sezóny. Ale pobuřující technické drobnosti (plus zvláštní chyba jezdce) ve druhém je vyřadily z boje o titul, s celkovým počtem pěti vítězství v závodě oproti 12 jejich soupeřům.
2016
Příslib z předchozí sezóny se rychle vypaří, protože tým zjistí, že není schopen žít s Mercedesem nebo Red Bullem. Vettel a Räikkönen skončili na stupních vítězů sedmkrát, respektive čtyřikrát, ale špatná strategie jim brání využít vzácné příležitosti k vítězství, které se nabízejí.
2015
Fernando Alonso uvolnil místo Sebastianu Vettelovi a restrukturalizovaný tým se zlepšil, aby se stal jediným vážným soupeřem úřadujícího mistra Mercedesu. Díky Vettelovi dosáhnou svého cíle tří vítězství ve Velké ceně, zatímco Kimi Räikkönen se snaží vyrovnat výsledky svého nového týmového kolegu.
2014
Pokles na čtvrté místo v pořadí, nezvítězil poprvé od roku 1993, protože F14 T se ukazuje jako nekonkurenceschopná i v rukou Alonsa a Räikkönena. Domenicali odchází jako šéf týmu v dubnu, nahradí ho Mattiaci a poté – den po skončení sezóny – Arrivabene.
2013
Začátek byl silnější než v posledních letech, Alonso byl schopen soutěžit vpředu hned od začátku, přestože F138 bojovala o kvalifikační tempo. Španěl vítězí v Číně a Španělsku, předtím, než revize pneumatik v polovině sezóny uškodily formě týmu, klesly na celkové třetí místo za RBR a Mercedes.
2012
Zpočátku nepoddajný F2012 měl v úvodních kolech dobré tempo, ale rychle se zlepšuje v rukou Alonsa, který vede šampionát po většinu roku. Vettel posouvá Alonsa ke koruně jezdců, ale Massova zlepšená forma pomáhá týmu na druhé místo v hodnocení konstruktérů.
2011
Pomalý start, vlečení za McLarenem a Red Bullem a boj s novými pneumatikami Pirelli. Forma se neustále zlepšuje a některé velkolepé jízdy od Alonsa, včetně vítězství v Silverstone, ho udrží v honbě za titulem déle, než se očekávalo. Massa zklame, ani jednou neskončil na stupních vítězů.
2010
Silný začátek s vítězstvím v Bahrajnu, ale brzy se vyrovná Red Bullu a McLarenu. Oživení v polovině sezóny přináší zisk titulu, ale týmové zakázky z Hockenheimu zastiňují úspěch. Promeškejte slávu konstruktérů a Alonso porazil titul jezdců, přestože startoval ve finálovém závodě jako favorit.
2009
Nikdy nebyli ve sporu o titul kvůli vynikajícímu pokroku soupeřů, Massově život ohrožující nehodě (a ztrátě tempa náhradníků) a nedostatečnému vývoji, protože se rozhodli soustředit na začátek roku 2010. Více konkurenceschopné v polovině roku, vítězství ve Spa pro Räikkönen, který pro rok 2010 vypadl za Alonsa.
2008
Osm vítězství jim pomohlo k jejich 16. titulu konstruktérů a porazili McLaren o 21 bodů. Felipe Massa uniká v šampionátu jezdců o jediný bod před Lewisem Hamiltonem, přestože vyhrál více závodů.
2007
Vyhrajte intenzivní bitvu s McLarenem na trati i u soudu. Kimi Räikkönen získal titul jezdců po nárůstu formy na konci sezóny. Také ukončete šampionát konstruktérů poté, co byl McLaren shledán vinným z držení důvěrných dat Ferrari.
2006
Zpočátku hrál druhé housle za Renaultem, ale Michael Schumacher vede boj se sedmi vítězstvími. Tým postoupil před Renault s pouhými třemi koly do konce, ale kvůli vzácným problémům se spolehlivostí je porazili k titulu o pouhých pět bodů.
2005
Bojujte s novými předpisy, zejména s těmi, které vyžadují, aby pneumatiky vydržely během kvalifikace a závodu. Sedm pódiových umístění, včetně jednoho vítězství v Indianapolis, kde odstoupení Michelinu opouští pole šesti vozů. Skončit třetí v pořadí konstruktérů.
2004
Prohrát pouze třikrát v 18 závodech a získat konstruktérskou korunu již šestý rok v řadě. Neuvěřitelných 13 vítězství pro Michaela Schumachera znamená, že získal číslo sedm.
2003
Mnohem těžší sezona, ale stejně nakonec nepřekonatelná. Rekordní pátý titul konstruktérů v řadě, Michael Schumacher byl prvním mužem, který získal šest korun jezdců.
2000–2002
Ferrari vstupuje do období totální nadvlády a tři roky po sobě získává tituly jezdců i konstruktérů.
1999
Michael Schumacher vynechá šest kol poté, co si zlomil nohu v Silverstone. Tým získal v posledním závodě mistrovství konstruktérů, ale Eddie Irvine těsně zaostává za titulem jezdců.
1983
Ferrari vyhrálo svůj osmý šampionát konstruktérů.
1979
Jody Scheckter vyhrává šampionát jezdců – bude to poslední titul jezdců týmu po 21 letech.
1975 – 1977
Niki Lauda vyhrál šampionát jezdců v roce 1975 a vrátil se ze své děsivé nehody v roce 1976 a v roce 1977 získal pro tým druhý titul.
1964
John Surtees, bývalý mistr světa na motocyklech, přebírá korunu jezdců. Zůstává jediným mužem, kterému se to povedlo na dvou a čtyřech kolech.
1961
Phil Hill vede Ferrari k dvojnásobku šampionátu jezdců i konstruktérů.
1958
Mike Hawthorn se stal třetím jezdcem Ferrari, který vyhrál šampionát jezdců.
1956
Juan Manuel Fangio vyhrál svůj čtvrtý šampionát jezdců s vozem Scuderia.
1952
Alberto Ascari vyhrál první ze dvou šampionátů jezdců zády k sobě s Ferrari.
1951
Jose Froilan Gonzalez zaznamenává první vítězství Ferrari ve Velké ceně Británie.